۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۴۱۹۴۵
آیت الله حیدری:

حوزه های علمیه وارثان اهل بیت هستند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان  رهبری، حوزه های علمیه را وارثان اهل بیت دانست و نقش این شجره طیبه را برای ماندگاری اسلام و شیعه بسیار ضروری بیان کرد.
اهواز اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم گرامیداشت روز دانشجو و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) شامگاه گذشته ۱۴ آبان برای دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز با حضور آیت الله حیدری و دیگر مسؤولان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهواز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز دانشجو و هفته وحدت،‌ اظهار داشت: پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی را باید شکر گذار باشیم و از نیروهای متدینی که در جنگ با تکفیری ها پیروز شدند، قدردان باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: کشته شدن علی عبدالله صالح که سر منشا بسیاری از فتنه ها بود را باید تبریک گفت؛ زیرا وی همدست صدام و آل سعود و دیگر دیکتاتورهای زمان ما بود.

امام جمعه اهواز در ادامه خطاب به دانشجویان، گفت: خداوند باری تعالی به مؤسس دانشگاه امیرالمؤمنین یعنی آیت الله موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در خوزستان عمر پر برکت بدهد؛ این نهالی را که ایشان کاشت باید به دست شما دانشجویان رشد پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش امام صادق(ع) در تحول و ترویج مکتب شیعه،‌ بیان داشت:‌ نقش تاریخی امام صادق(ع) در خط دهی خط اسلام ناب محمدی(ص) بسیار تاثیرگذار بود و رسالتی را که امام صادق(ع) انجام داد، باید بسیار خوب و به طور ماندگار به انجام برسانیم.

آیت الله حیدری اظهار داشت: اگر امروز طعم شیرین ولایت را می چشیم، به طور قطع مرهون زحمات امام صادق(ع) رییس مذهبمان هست؛ امام صادق(ع) نماد مقابله با اسلام بود و برای تقویت ارکان اسلام ناب محمدی(ص) زحمات فراوانی انجام داد.

وی در ادامه ابراز داشت: بنی امیه در مقابل جریان اسلام بروز کرد و رهبری جامعه وقت قریش را همین بنی امیه در اختیار داشتند و در جنگ های صدر اسلام همواره نیروهای قریش را بنی امیه فرماندهی می کردند و در مقابل اسلام ایستادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تحلیل شخصیت معاویه گفت: معاویه یک انسان عادی نبود و یک فرد استراتژیک بود؛ در واقع نقشه کش بنی امیه، معاویه بود و برای تخریب چهره اسلام و اهل بیت علیهم السلام هر غلطی را مرکتب شد.

امام جمعه اهواز در ادامه بیان داشت: تاکتیک اصلی معاویه مقابله با اهل بیت علیهم السلام و جایگاه ولایت به ویژه حضرت علی(ع)؛ در حالیکه سب و لعن حضرت علی(ع) را در زمان قبل خود معاویه بنیانگذاری کرد.

آیت الله حیدری اظهار داشت: اسلام بنی عباس همان اسلام اموی بود و جالب اینجاست که اسلام اموی هنوز وجود دارد و تا ظهور امام زمان(عج) این لکه ننگین پاک نخواهد شد؛ طالبان، بوکوحرام، داعشی ها و دیگر گروهک های تکفیری همان نسل اسلام اموی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه های علوم دینی، ادامه دهنده و ترویج کننده علومی هستند که امام صادق(ع) پایه گذاری کردند و این دانشگاه ها هر اندازه که بیشتر شوند، همان اندازه هم به ترویج فرهنگ ناب اسلام و شیعه کمک خواهند کرد.

امام جمعه اهواز در پایان با اشاره به جایگاه رفیع حوزه های علمیه در طول تاریخ شیعه، ابراز داشت: حوزه های علمیه در واقع وارثان اهل بیت علیهم السلام هستند و این حوزه ها بودند که نگذاشتند نام و مکتب اصیل اسلام از بین برود./۹۴۵۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات